Návrat dětí do škol po přerušení výuky a adaptace
- Až se sejdeme ve škole – krizový plán
- Těšíme se do školy – doporučení k podpoře návratu žáků do škol
- Postupy podporující pocit bezpečí, předvídatelnost prostředí a očekávané chování
- Jak pomoci dítěti, které prošlo traumatem, ve škole
- Jak zvládnout návrat do školy a práci s třídním kolektivem
Podpora během pandemie
1. Doporučení ČOSIV k podpoře dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
- Doporučení k provozu speciálních škol
- Distanční vzdělávání u žáků se sociálním znevýhodněním
- Doporučení k systémové podpoře dětí se speciálními vzdělávacími potřebami při vzdělávání distančním způsobem
- Doporučení k zajištění podpory při přechodu speciálních škol na distanční vzdělávání
2. Kontakty, materiály, infografiky
- Kontakty pomoci
- Desatero nejen pro rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
- Návod, jak přežít lockdown
- Jak pomoci dětem zvládat stres spojený s pandemií nemoci COVID-19
- Co můžeme udělat pro děti, které jsou off-line
- Překonání úzkosti z koronaviru
- Náročné chování ve školách
- Podpora lidí s PAS v nejistých dobách
- Výuka sociálně-emočního učení na dálku
- Desatero doporučení (nejen) pro časy koronaviru/ Nezapomínejme v krizi chránit děti i jejich práva
- Možnosti podpory vzdělávání sociálně vyloučených žáků v období stavu nouze
- Nevypusť duši – infografiky, duševní zdraví
- Locika – infografiky, pomoc pro děti ohrožené domácím násilím
3. Videa a webináře
- On-line debata Duševní zdraví dětí a jejich práva během pandemie
- On-line setkání pro pracovníky školních poradenských pracovišť – Podpora dětí se SVP během pandemie a podpora duševního zdraví dětí i učitelů
- Wellbeing žáků a učitelů během pandemie
- Wellbeing a podpora žáků s nepříznivými podmínkami v distanční výuce
- Jak může škola podpořit rodiče dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
- Jak poskytovat podpůrná opatření během pandemie
- Česko-slovenské on-line debaty o vzdělávání
- Jak podpořit děti s náročným chováním v důsledku negativních zážitků v raném dětství
- Vývoj mozku – chování dětí náročné na intervenci
- Práce s žáky s psychickými problémy
- Jak zvládat stres a konfliktní situace
- Úvod do mindfulness
- Techniky mindfulness I.
- Techniky mindfulness II.
- Jak podporovat učení všech žáků
- Role asistentů pedagoga během distančního vzdělávání
- Dopady distanční výuky na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí
Výzvy ČOSIV z první vlny pandemie