ČOSIV
Menu
  • domů
  • |
  • O nás
    • O nás
    • Odborná spolupráce
    • Výroční zprávy
    • Napsali o nás
    • FAQ
  • |
  • Dokumenty
    • Pro školy
    • Pro rodiče
    • Pro zřizovatele
    • Vše
    • Archiv
  • |
  • Inspiromat
  • |
  • Projekty
    • Práce s dětmi s problémovým chováním (Fondy EHP a Norska)
    • Práce s dětmi s problémovým chováním – aktuality (Fondy EHP a Norska)
    • PBIS Pozitivní podpora chování žáků (Active Citizens Fund)
    • Projekt Active Citizens Fund – aktuality
    • Socio-emoční učení RRRR
    • Socio-emoční učení – aktuality
    • PorT – Institut trauma respektujícího přístupu
    • Projekt Signály
  • |
  • Kurzy a školení
    • Aktuální nabídka školení
    • Zotavení z koronavirové krize
    • Kurzy na klíč a konzultace
    • Lektoři
    • Všeobecné obchodní podmínky ČOSIV, z.s.
    • Všeobecné obchodní podmínky Akademie ČOSIV s.r.o.
  • |
  • Ukrajina
  • |
  • Kariéra
  • |
  • Kontakt
  •  

Napsali o nás

domů / o nás / Napsali o nás

Lidovky.cz – 9.6. – Rozhovor s profesorkou Heather George, expertkou na PBIS framework – Pozitivní podpora chování? Integrovali jsme tak syrské uprchlíky v Turecku, říká americká profesorka

Heather George v rozhovoru říká, že zavedení Pozitivní podpory chování v USA funguje i na školách, „kterým se říká „alternativní“ a které jsou v podstatě poslední zastávkou předtím, než se dítě dostane do vězení pro mladistvé. Tyto školy dost těsně spolupracují s policií a často se stává, že když si škola se studentem neví rady, zavolá policii, která ho zatkne. Jednou ze statistik, kterou sledují, je tedy počet policejních zásahů ve škole. A právě v těchto školách se často odehrávají ty největší změny. Ze stovek zatčení na téměř žádná – ta změna je prostě neuvěřitelná. Nejde to ale samo od sebe, škola musí nabídnout naprosté většině žáků lekce ze zvládání hněvu nebo sociálních dovedností …“

31.5.2022, iDnes – Zlobivé děti potřebují zažít úspěch. Za své chování nemohou, říká Goodman, americký expert na PBIS

Profesní život zasvětil vzdělávání. Zabývá se prací s dětmi, hlavně zlobivými. Vysvětluje, že jejich chování často pramení z frustrace. Americký expert Steve Goodman zavítal do Prahy přednášet pro Českou odbornou společnost pro inkluzivní vzdělávání. Mluvil o své práci s metodou PBIS, s níž se snaží pomáhat kolektivům žáků a dělat školu přívětivější.

9.5. 2022, iDnes – Kulturní antropolog Michal Prokeš se vyjádřil ke kritické situaci na ZŠ: “Bílinská škola s ochrankou je extrém, úspěšné jsou jiné metody, říká antropolog.”

Konkrétní metodou, která podle něj může bílinské základní škole pomoci, je PBIS neboli Pozitivní podpora chování, kterou naši experti v čele s Annou Kubíčkovou s úspěchem zavádí na čtyřech českých základních školách, například v Chánově. Situace v Bílině je podle Michala Prokeše již kritická a vedení školy k řešení využívá primárně restriktivních opatření. Škola zavedla kontrolu a žáky nechala hlídat zaměstnanci bezpečnostní agentury. Pomůže jim však spíše systematická práce na změně kultury a klimatu školy. 

18.5.2022, Deník N – Chanovská škola ochranku na problémové žáky nepotřebuje, děti se snaží motivovat chválením
Reportér Prokop Vodrážka z Deníku N se s námi vypravil na základní školu do Chanova. Hezky popsal, jak funguje Pozitivní podpora chování PBIS v praxi. Základní škola Chanov v Mostě je už druhým rokem součástí pilotního projektu zavádění systému PBIS v Česku.
Systém pomáhá vytvořit  bezpečné prostředí pro všechny. Základem je posilování pozitivního a žádoucího chování tím, že si ho pedagog všímá a zpevňuje například tím, že ho slovně popíše nebo pochválí.

28.5.2022, Prahain.cz – Konference rozšířila osvětu o vzdělávacím systému PBIS

13.5.2022, Advokátní deník: Rozpoznat ohrožené dítě může lidem pomoct návod na nové kartě KID

22.4. 2022, časopis Maminka: článek Jany Potužníkové „Ukrajinské děti v českých školách“.

6.3. 2022, týdeník RESPEKT: článek Františka Trojana „Čekání na záchranu; Jak rodiče a systém v Česku řeší nedostupnou péči o duševní zdraví dětí“.

24. 2. 2022, UK Fórum: „rozhovor Jitky Jiřičkové s Lenkou Felcmanovou „Inkluze je jako puzzle, říkají autorky oceněné metodiky“.Článek popisuje novou metodiku.  Předsedkyně ČOSIV Lenka Felcmanová společně s kolegyní Barborou Loudovou z Pedagogické fakulty UK a dalšími odborníky vytvořili metodiku a aplikaci pro podporu individualizace v předškolním vzdělávání, která je volně dostupná učitelům i rodičům.

30.1. 2022, web Výboru dobré vůle Nadace Olgy Havlové – článek „ČOSIV: O zavádění nové metody pozitivní zpětné vazby v českých školách“.

O České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání

Pomáháme ohroženým dětem, školíme pedagogy, státní úředníky a další experty. Usilujeme o rovný přístup ke vzdělání a individuální podporu všem dětem, které to potřebují.

Zástupci expertního týmu ČOSIV (Mgr. Klára Laurenčíková, PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D., Mgr. Anna Kubíčková, Mgr. Lenka Hečková) se v médiích často vyjádřují k aktuální tématům, kerá se týkají školství a duševního zdraví žáků i učitelů.

Nejnovější příspěvky

  • Hledáme koordinátora/ku naší kmenové aktivity PBIS
  • Školení lektorů preventivního programu o násilí v blízkých vztazích
  • První odborný seminář projektu podporující socio-emoční učení a prevenci násilí v blízkých vztazích
  • Hledáme manažera/ku naší kmenové aktivity PBIS
  • Zkušenosti s metodikou RRRR očima učitelů střední školy

Štítky

akce Albatros analýza Aspergerův syndrom autismus eduzměna first book infografiky inkluze jak je to s inkluzivním vzděláváním doopravdy lektor materiály mateřská škola metodická doporučení metodické materiály metodiky novela ŠZ náročné chování podpora inkluze poradenská zařízení positive behaviour support projekt pro rodiče pro učitele pro zřizovatele pro ředitele pro školy publikace rozhovor sociální spravedlnost spolupráce studie studijní stáž TZ video Webinář workcoffee workshop zahraniční inspirace zdroje zápisy Česká školní inspekce ČNFB časopis článek

Archivy

Jazyk

  • Čeština
  • English

admin

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

ČOSIV

  • info@cosiv.cz
  • www.cosiv.cz

IČO: 22891706
č.ú.: 249121131/0300

odběr novinek

Sledujte nás

@2020 Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání, z.s.