ČOSIV
Menu
  • domů
  • |
  • O nás
    • O nás
    • Odborná spolupráce
    • Výroční zprávy
    • Napsali o nás
    • FAQ
  • |
  • Dokumenty
    • Pro školy
    • Pro rodiče
    • Pro zřizovatele
    • Vše
    • Archiv
  • |
  • Inspiromat
  • |
  • Projekty
    • Práce s dětmi s problémovým chováním (Fondy EHP a Norska)
    • Práce s dětmi s problémovým chováním – aktuality (Fondy EHP a Norska)
    • PBIS Pozitivní podpora chování žáků (Active Citizens Fund)
    • Projekt Active Citizens Fund – aktuality
    • Socio-emoční učení RRRR
    • Socio-emoční učení – aktuality
    • PorT – Institut trauma respektujícího přístupu
    • Projekt Signály
  • |
  • Kurzy a školení
    • Aktuální nabídka školení
    • Zotavení z koronavirové krize
    • Kurzy na klíč a konzultace
    • Lektoři
    • VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
  • |
  • Ukrajina
  • |
  • Kariéra
  • |
  • Kontakt
  •  

Respekt Rozmanitost Rovnost Resilience

domů / Respekt Rozmanitost Rovnost Resilience

Respekt Rozmanitost Rovnost Resilience

Podpora duševního zdraví dětí a adolescentů prostřednictvím zavádění komplexních vzdělávacích programů zaměřených na socioemoční učení a prevenci násilí v blízkých vztazích

  • Číslo projektu: ZD-MGS1-020
  • Období realizace: 3/2022–12/2023
  • Programová oblast: ZD – Zdraví
  • Finanční mechanismus: Fondy EHP 2014-2021
  • Partneři:
    • Alternativ til Vold (Norsko) , Centrum LOCIKA
    • Základní škola Praha – Kbely 18
    • Základní škola v Mostě
    • Střední škola technická Most

Stručné shrnutí projektu:

Cílem projektu je podpora duševního zdraví v rámci školního vyučování a primární prevence násilí v blízkých vztazích. Projekt se zaměřuje na žáky od 1. ročníků ZŠ až po žáky posledních ročníků SŠ

Aktivity projektu:

  1. Adaptace metodik (Resilience, Rights And Respectfull Relationships) do českého vzdělávacího systému. Tato komplexní metodika vyvinutá v Austrálii zahrnuje 8 praktických příruček pro učitele. Zaměřuje se na socio-emoční učení a respektující vztahy. Témata jsou přizpůsobena pro různé stupně vzdělávání (od mateřských, přes základní až po střední školy). Využívá skutečnosti, že školy jsou často jediným místem, kde mají děti a adolescenti možnost získat povědomí o duševním zdraví, duševní hygieně, prevenci násilí v blízkých vztazích, genderu atd. Účinná vzdělávací metodika navazuje na stávající i nově plánované RVP (rámcové vzdělávací programy.
  2. Implementace adaptovaných metodik (RRRR) do výuky na 3 pilotních školách ve školním roce 2022-23 ve spolupráci s implementačními týmy pilotních škol.
  3. Adaptace filmu Všude dobře, doma nejlíp (Home sweet home) pro české prostředí, opatřený českým audiopopisem a titulky. K filmu bude vytvořena terapeuticko-vzdělávací metodika, která zprostředkovává základní informace dotýkající se problematiky domácího násilí a poskytuje kompetence k využívání tohoto snímku k preventivním, osvětovým, terapeutickým a vzdělávacím účelům. Film a metodika jsou určeny žákům ZŠ a SŠ ve věku 13–19 let. Realizace aktivity bude probíhat ve spolupráci s norským partnerem ATV a partnerským centrem Locika.

Cíle projektu jsou v souladu se Strategií reformy psychiatrické péče v ČR, Strategií vzdělávací politiky ČR pro období 2030+ a metodickými dokumenty reagujícími na výjimečnou situaci celosvětové pandemie.

Projektový tým:

  • Mgr. Veronika Bačová (managerka projektu)
  • Bc. Magdalena Olšanová (produkce)
  • Mgr. Petra Saňáková (expert)

Tento projekt je financovaný z fondů EHP 2014 – 2021, jejichž prostřednictvím přispívají Island, Lichtenštejnsko a Norsko ke snižování ekonomických a sociálních rozdílů v Evropském hospodářském prostoru a k posilování spolupráce s 15 evropskými státy.

www.eeagrants.cz
www.eeagrants.org

Aktuality o vzdělávacích programech zaměřených na podporu duševního zdraví dětí a dospívajících

Nejnovější příspěvky

  • Akreditovaný kurz Třídní PBIS: POZITIVNÍ PODPORA CHOVÁNÍ a PŘEDCHÁZENÍ KONFLIKTŮM ve třídě
  • PŘIPOMÍNKY k Dlouhodobému záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy na období 2023 – 2027
  • Představujeme Vám další členku expertního týmu projektu PorT Kristýnu Šeniglovou
  • PŘEHLEDNĚ: Lednové kurzy a školení
  • Prezenční kurz: Jak ve škole dobře pracovat s dětmi, které přišly z válečného konfliktu – metodika k programu STRONG

Štítky

akce Albatros analýza Aspergerův syndrom autismus dynamická diagnostika eduzměna first book infografiky inkluze jak je to s inkluzivním vzděláváním doopravdy kurz mateřská škola metodická doporučení metodické materiály novela ŠZ náročné chování poradenská zařízení positive behaviour support pro děti projekt pro rodiče pro učitele pro zřizovatele pro ředitele pro školy publikace rozhovor sociální dovednosti spolupráce studie studijní stáž TZ výzvy Webinář workcoffee workshop zahraniční inspirace zdroje zápisy Česká školní inspekce ČNFB časopis článek čtenářská gramotnost

Archivy

Jazyk

  • Čeština
  • English

admin

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

ČOSIV

  • info@cosiv.cz
  • www.cosiv.cz

IČO: 22891706
č.ú.: 249121131/0300

odběr novinek

Sledujte nás

@2020 Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání, z.s.