ČOSIV
Menu
  • domů
  • |
  • O nás
    • O nás
    • Odborná spolupráce
    • Výroční zprávy
  • |
  • FAQ
  • |
  • Dokumenty
    • Pro školy
    • Pro rodiče
    • Pro zřizovatele
    • Vše
    • Archiv
  • |
  • Inspiromat
  • |
  • Projekty
    • O projektu EHP
    • Aktuality EHP
    • O projektu ACF
    • Aktuality ACF
    • NČS
  • |
  • SLUŽBY
    • Podpora během koronavirové krize
    • Kurzy a konzultace
    • Naše akce
  • |
  • Kontakt

Projekt Active Citizens Fund – Škola pomáhá ohroženým dětem

domů / Projekt Active Citizens Fund – Škola pomáhá ohroženým dětem

Projekt Active Citizens Fund – Škola pomáhá ohroženým dětem


Projekt podpořil Výbor dobré vůle – Nadace Olgy Havlové v rámci programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a hájení zájmů znevýhodněných skupin. Cílem programu je dále inspirace k aktivnímu občanství a posílení kapacit neziskových organizací. Program Active Citizens Fund vstoupil do České republiky v září roku 2019 s cílem podpořit neziskové organizace nehledě na jejich velikost a zkušenosti. V České republice jej spravuje konsorcium, které tvoří Nadace OSF, Výbor dobré vůle – Nadace Olgy Havlové a Skautský institut. Program je realizován v rámci Fondů EHP a Norska 2014–2021. Prostřednictvím Fondů EHP a Norska přispívají státy Island, Lichtenštejnsko a Norsko ke snižování ekonomických a sociálních rozdílů v Evropském hospodářském prostoru (EHP) a k posilování spolupráce s 15 evropskými státy. Důležitým posláním programu je také spolupráce mezi Českou republikou a dárcovskými státy. Jde o spolupráci mezi českými neziskovými organizacemi a organizacemi z Islandu, Lichtenštejnska a Norska.

Škola pomáhá ohroženým dětem

  • Programová oblast: Active Citizens Fund
  • Grantová výzva: 2019/ACF/1 / Active Citizens Fund – Systémové granty
  • Název projektu: Škola pomáhá ohroženým dětem
  • Číslo projektu: 0004/2019/ACF/1
  • Termín realizace projektu: od 1. 3. 2020 do 28. 2. 2023
  • Koordinátorka projektu: Mgr. Anna Kubíčková, anna.kubickova@cosiv.cz

O projektu:

Projekt Škola pomáhá ohroženým dětem má za cíl vybudovat systém podpory vzdělávání ohrožených dětí. Děti, které vyrůstají v nepříznivých životních podmínkách, jako je například nedostatečné materiální zajištění rodiny, nevhodné sociální prostředí, duševní onemocnění člena rodiny či probíhající rozvod rodičů, jsou svým prostředím výrazně ovlivňovány. Při jejich vzdělávání se může projevovat nesoustředění, nezájem o učivo a velmi často také náročné chování. Bohužel vzhledem k mnoha faktorům, které mohou na děti negativně působit, nemají školy kapacitu poskytovat podporu všem dětem, které by ji potřebovaly. Cílem projektu je proto na vybraných školách pilotovat tříúrovňový systém podpory chování (PBIS), který zajistí podporu všech žáků školy s mírou intenzity, kterou konkrétní žák v dané situaci potřebuje.

Kromě zvyšování povědomí o vlivu negativních zkušeností v dětství na vzdělávání a duševní zdraví dětí a o vhodných přístupech k dětem, které prošly nebo zažívají negativní zkušenosti, je nutné podpořit školy v systematické celoškolní implementaci efektivních postupů reagujících na konkrétní potřeby žáků spojené s těmito zkušenostmi. Tyto postupy napomáhají tomu, aby se všichni žáci ve škole cítili dobře a mohli naplno rozvinout svůj vzdělávací potenciál.

Díky dlouholeté zahraniční spolupráci je ČOSIV v úzkém kontaktu s odborníky řešícími podobná témata v různých zemích světa, s nimiž jsme mohli konzultovat výběr nejvhodnějšího dlouhodobého řešení pro ČR. Ve světě a v okolních evropských státech získává na popularitě systém podpory chování PBIS. Tento systém začal vznikat v USA již před 30 lety a po více jak 20 let je systematicky implementován různými cestami (někde i na státní úrovní) na tamních školách (v roce 2018 přes 26 000 škol), ale i například v některých věznicích nebo třeba v rámci rodin. Zároveň probíhá neustálý vývoj systému PBIS v reakci na mnoho kvalitních studií o jeho efektivitě. Mezi země, které nyní systém PBIS využívají nebo zavádějí patří Kanada, Austrálie, Japonsko, Taiwan, Velká Británie, Nizozemí, Německo Norsko a mnoho dalších. Česká republika má tedy možnost převzít nejaktuálnější podobu systému, jehož účinnost a efektivita byla prokázána nespočtem výzkumů.

Více informací na: www.pbiscr.cz

Share on Facebook Share
Share on TwitterTweet
Share on Pinterest Share
Share on LinkedIn Share
Print Print

Nejnovější příspěvky

  • Podpora během pandemie
  • Řízení školy: Jak zavádět systém Pozitivní podpory chování (PBIS) na základních školách
  • Doporučení k provozu speciálních škol
  • MŠMT omezilo podporu doučování znevýhodněných dětí. A to narychlo a bez ohledu na negativní dopady na žáky i učitele
  • PBIS: Účinná prevence problémového chování

Štítky

akce Albatros analýza Aspergerův syndrom autismus dynamická diagnostika eduzměna first book infografiky inkluze jak je to s inkluzivním vzděláváním doopravdy kurz mateřská škola metodická doporučení metodické materiály novela ŠZ náročné chování poradenská zařízení poruchy chování positive behaviour support pro děti projekt pro rodiče pro učitele pro zřizovatele pro ředitele pro školy publikace rozhovor sociální dovednosti spolupráce studie studijní stáž TZ výzvy workcoffee workshop zahraniční inspirace zdroje zápisy Česká školní inspekce ČNFB časopis článek čtenářská gramotnost

Archivy

  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020
  • Červen 2020
  • Květen 2020
  • Duben 2020
  • Březen 2020
  • Únor 2020
  • Leden 2020
  • Prosinec 2019
  • Listopad 2019
  • Říjen 2019
  • Září 2019
  • Červen 2019
  • Květen 2019
  • Duben 2019
  • Březen 2019
  • Únor 2019
  • Leden 2019
  • Prosinec 2018
  • Listopad 2018
  • Říjen 2018
  • Září 2018
  • Červenec 2018
  • Červen 2018
  • Květen 2018
  • Duben 2018
  • Březen 2018
  • Únor 2018
  • Leden 2018
  • Prosinec 2017
  • Listopad 2017
  • Říjen 2017
  • Září 2017
  • Srpen 2017
  • Červenec 2017
  • Červen 2017
  • Květen 2017
  • Duben 2017
  • Březen 2017
  • Únor 2017
  • Leden 2017
  • Prosinec 2016
  • Listopad 2016
  • Říjen 2016
  • Srpen 2016
  • Červenec 2016
  • Červen 2016
  • Květen 2016
  • Duben 2016
  • Březen 2016
  • Únor 2016
  • Leden 2016
  • Prosinec 2015
  • Listopad 2015
  • Říjen 2015
  • Září 2015
  • Srpen 2015
  • Červenec 2015
  • Červen 2015
  • Květen 2015
  • Duben 2015
  • Březen 2015
  • Leden 2015
  • Prosinec 2014
  • Říjen 2014
  • Září 2014
  • Červen 2014
  • Květen 2014
  • Duben 2014
  • Únor 2014
  • Leden 2014
  • Prosinec 2013
  • Listopad 2013
  • Červen 2013
  • Květen 2013
  • Březen 2013
  • Únor 2013
  • Leden 2013
  • Listopad 2012
  • Říjen 2012
  • Září 2012
  • Srpen 2012
  • Červenec 2012
  • Květen 2012
  • Duben 2012

Jazyk

  • Čeština
  • English

admin

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

ČOSIV

  • info@cosiv.cz
  • www.cosiv.cz

IČO: 22891706
č.ú.: 249121131/0300

odběr novinek

Sledujte nás

@2020 Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání, z.s.