pro školy

domů / pro školy

Třídní PBIS, systematická podpora chování a předcházení konfliktům ve třídě

Třídní PBIS, systematická podpora chování a předcházení konfliktům ve třídě

Začněte ve třídě využívat efektivní management chování postavený na ověřených principech. Naučí vás to nový MŠMT akreditovaný kurz Třídní PBIS neboli Podpora chování a předcházení konfliktům ve třídě.

Naučíte se šetřit čas a energii vynakládanou na řešení konfliktů a současně vhodným způsobem podporovat děti, aby se lépe chovaly, zlepšil se jejich postoj k učení a školní výsledky.

Představíme vám principy fungování prvních pater frameworku PBIS (Positive Behavioral Interventions and Supports) tak, že je dokážete zavést ve své třídě a s kolegy postupně rozšířit na celou školu.

Obsah kurzu

  • Základní poznatky o náročném chování a možnostech, jak mu předcházet aplikací jednoduchých principů.
  • Představení unikátních intervencí, které vám pomohou lépe zvládnout náročné chování, pokud se vyskytne.
  • Příklady regulačních technik, nácviku chování a přístupů podporujících respektující vztahy.
  • Specifika přístupu k dětem s vývojovým a akutním traumatem (dysfunkční rodinné vztahy, zážitky z války i dopady pandemie).

Lektorky

  • Mgr. Anna Kubíčková
  • Mgr. Julie Janečková

Termín

6. a 7. června 2022  od 09:00 do 17:00

Místo konání

Skautský institut, z. s., Staroměstské náměstí 4/1, 110 00 Praha, učebna 219, 2. patro

Cena

4.550 Kč

Kurz je akreditovaný u Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pod číslem Č.j.: MSMT- 536/2022-4-24

Registrace a další informace

Mgr. Monika Durďáková, monika.durdakova@cosiv.cz, tel: 777 949 294

 

Když mozek spustí alarm ve škole, jak zvládnout stresovou reakci

Když mozek spustí alarm ve škole, jak zvládnout stresovou reakci

Pilotní školení spadající pod Projekt EHP: Práce s dětmi s problémovým chováním ve školním prostředí. Školení je určené pedagogickým pracovníkům MŠ a ZŠ.

  • Lektorka: Mgr. Kristýna Farkašová 
  • Kdy: 31. 5. 2022, 9:00-16:00 
  • Kde: skautský institut, z. s., staroměstské náměstí 4/1, 110 00 praha 
  • Cena: zdarma 
  • Kontakt pro přihlášení: monika.durdakova@cosiv.cz 

Číslo projektu: ehp-cz-in-1-001

Obsah školení

  • Stres a jeho vliv na fungování člověka
  • Rozdíl mezi pozitivním a negativním stresem 
  • Obranné reakce a jejich různé formy 
  • Stupně aktivace systému reakce na stres 
  • Negativní zkušenosti v dětství a jejich dopady (trauma)
  • Zcitlivělý systém reakce na stres – co způsobuje 
  • Význam pečující osoby pro zdravý vývoj dítěte 
  • Tři mozky v jednom (mozkový kmen, limbický systém a mozková kůra) 
  • Vývoj mozku v závislosti na jeho užívání – seberegulace 
  • Regulace shora dolů, regulace vztahem, senzomotorická regulace – jak na to a co lze využít v praxi

Jak zvládnout stresovou reakci, když mozek spustí alarm – Práce s dětmi s problémovým chováním ve škole

Jak zvládnout stresovou reakci, když mozek spustí alarm – Práce s dětmi s problémovým chováním ve škole

Zveme vás na pilotní školení: Když mozek spustí alarm ve škole, jak zvládnout stresovou reakci, který tematicky spadá pod Práci s dětmi s problémovým chováním ve školním prostředí

Lektorky

PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
PhDr. Mgr. Lucie Myšková, Ph.D.
………………………………

Termín

17. května 2022 od 9:00 do 15:30

VSTUP ZDARMA. Kontakt pro přihlášení: monika.durdakova@cosiv.cz

Kde

Pedagogická fakulta UK
Magdalény Rettigové 4
110 00 Nové Město, Praha
místnost č. 209
…………………………………….

Obsah školení

  • Stres a jeho vliv na fungování člověka
  • Pozitivní a negativní stres – obranné reakce a jejich různé formy
  • Stupně aktivace systému reakce na stres
  • Negativní zkušenosti v dětství a jejich dopady (trauma) – zcitlivělý systém reakce na stres – co způsobuje
  • Význam pečující osoby pro zdravý vývoj dítěte
  • Tři mozky v jednom (mozkový kmen, limbický systém a mozková kůra)
  • Vývoj mozku v závislosti na jeho užívání- seberegulace
  • Regulace stresové reakce –  jak na to a co lze v praxi využít
      • Regulace shora dolů
      • Regulace vztahem
      • Senzomotorická regulace

Pro koho

Školení je určeno pro pedagogické pracovníky MŠ a ZŠ, pro studenty a vyučující na  PF UK, 15 účastníků

Kontakt pro přihlášení: monika.durdakova@cosiv.cz

Číslo projektu: EHP-cz-in-1-001

Tento projekt je financovaný z fondů EHP 2014-2021, jejichž prostřednictvím přispívají Island, Lichtenštejnsko a Norsko ke snižování ekonomických a sociálních rozdílů v Evropském hospodářském prostoru a k posilování spolupráce s 15 evropskými státy.

Jak na náročnou komunikaci mezi učitelem a rodičem, komunikační metody zaměřené na výsledek 

Jak na náročnou komunikaci mezi učitelem a rodičem, komunikační metody zaměřené na výsledek 
  • KDY: 19.5. 2022 od 9:00 do 12:00
  • LEKTORKY: Mgr. Veronika Ješátková, Mgr. Julie Janečková 
  • FORMA: webinář – platforma ZOOM 
  • CENA:  550Kč (studenti 300Kč) 

Co se během webináře dovíte

  • Co je důležité mít na vědomí, když škola komunikuje s rodiči.
  • Jaké jsou efektivní komunikační metody orientované na výsledek. 
  • Co ovlivňuje komunikaci v náročných situacích.
  • Jak se připravit na schůzku s rodičem.
  • Jak komunikovat, aby schůzka nepřinesla spor, ale výsledek.
  • Konkrétní příklady formulací, kterými lze otevírat náročná témata. 
  • Jak doprovázet rodiče na cestě k efektivním řešením.
  • Jak se opečovat, pokud vše nejde dle našich představ.

Přihlaste se na webinář 19.5.

O lektorkách

Mgr. Veronika Ješátková

Veronika Ješátková je speciální pedagožka a etopedka. Působila 15 let v dětském domově se školou jako učitelka. Spolupracuje s Agenturou pro sociální začleňování jako konzultantka inkluzivního vzdělávání v kraji Vysočina a Pardubickém kraji.

Aktuálně je vedoucí v projektu Pro Zdraví Duše, který usiluje o posílení podpůrné sítě pro děti a mládež do 18 let v rámci prevence duševních onemocnění. V roce 2018-2020 absolvovala výcvikový kurz se zaměřením na podporu vzdělávání dětí s problémy v chování. Od roku 2020 spolupracuje s Českou odbornou společností pro inkluzivní vzdělávání jako lektor. 

Mgr. Julie Janečková

Julie Janečková se od roku 2009 věnuje neformálnímu vzdělávání dětí a dospělých. Zabývá se vzděláváním v oblasti kritického myšlení, prací s předsudky a stereotypy, přijímáním odlišností. Praxi získala jak ve státních organizacích, tak spoluprací s volnočasovými či neziskovými a vzdělávacími organizacemi.

Absolvovala výcvik Storytelling jako cesta k všímavosti a společenské zodpovědnosti. Hluboce ji zajímá promítání prožitého traumatu do chování dětí nejen ve školním prostředí, metody směřující k pozitivnímu přístupu k dětem, nenásilná komunikace s dětmi i rodiči, relaxační a deeskalační techniky v náročných situacích.

Je autorkou metodik pro on-line živou knihovnu a zabývá se využíváním příběhů ve vzdělávání. Zajímá se o poradní kruhy, vede kruh ženský. V roce 2018-2020 absolvovala výcvikový kurz se zaměřením na podporu vzdělávání dětí s problémy v chování. Od roku 2020 spolupracuje s Českou odbornou společností pro inkluzivní vzdělávání jako lektor. 

 

Akreditovaný kurz: Podpora dětí s náročným chováním ve škole, BRNO

Akreditovaný kurz: Podpora dětí s náročným chováním ve škole, BRNO
  • LEKTOŘI: Mgr. Helena Pravdová a Mgr. Barbara Dobešová
  • KDE: Školské zařízení Lipka, Kamenná 20, Brno, Hliněná učebna
  • TERMÍN A ČAS KONÁNÍ: 13.5. od 13:00 do 19:30 a 14.5. od 09:00 do 15:30
  • CENA: 3.500 Kč

ČOSIV pořádá akreditovaný kurz pro zaměstnance ústavních zařízení a pro zaměstnance mateřských, základních a středních škol.

Obsah kurzu

Kurz přináší účastníkům základní poznatky o příčinách náročného chování dětí a představuje praktické možnosti podpory vedoucí k tomu, jak takovému chování předcházet. Seznamuje účastníky se vztahem mezi stresem, projevy chování a prostředky, které podporují zklidnění dětí i dospělých. Pomůže porozumět dynamice chování dětí – proč někdy dělají, co mají a jindy ne. Seznamuje s dopady vývojového traumatu na chování a učení dětí.

Lektoři ukazují prověřené postupy managementu chování a seberegulace dětí na konkrétních příkladech.

  • Kurz je akreditovaný u Ministerstva práce a sociálních věcí pod číslem A2019/0049-SP/PC
  • Kurz je akreditovaný u Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pod číslem MSMT- 21372/2020-5-459

Kurz je určen pro pracovníky, kteří

  • řeší ve třídě nebo u svých dětských klientů náročné chování,
  • mají ve třídě dítě, u kterého je podezření, že má doma vážné problémy,
  • mají v péči dítě, které prošlo traumatem a chtěli by mu pomoci, aby ve škole lépe prospívalo.

Přihlášky

Mgr. Monika Durďáková
E-mail: monika.durdakova@cosiv.cz
Tel.: 777 949 294

Informace o kurzu v PDF pro tisk

Akreditovaný kurz: Podpora dětí s náročným chováním ve škole, Olomouc

Akreditovaný kurz: Podpora dětí s náročným chováním ve škole, Olomouc
  • LEKTOŘI:  Mgr. Ivana Tihelková a Mgr. Milan Tihelka
  • TERMÍN A ČAS KONÁNÍ: 9.5. a 10.5. od 09:00 do 16:00
  • MÍSTO KONÁNÍ: Wurmova 6, Olomouc, restaurace a pizzerie U Kristýna
  • CENA: 3.500 Kč

ČOSIV pořádá akreditovaný kurz pro zaměstnance ústavních zařízení a pro zaměstnance mateřských, základních a středních škol.

Obsah kurzu

Kurz přináší účastníkům základní poznatky o příčinách náročného chování dětí a představuje praktické možnosti podpory vedoucí k tomu, jak takovému chování předcházet. Seznamuje účastníky se vztahem mezi stresem, projevy chování a prostředky, které podporují zklidnění dětí i dospělých. Pomůže porozumět dynamice chování dětí – proč někdy dělají, co mají a jindy ne. Seznamuje s dopady vývojového traumatu na chování a učení dětí.

Lektoři ukazují prověřené postupy managementu chování a seberegulace dětí na konkrétních příkladech.

  • Kurz je akreditovaný u Ministerstva práce a sociálních věcí pod číslem A2019/0049-SP/PC
  • Kurz je akreditovaný u Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pod číslem MSMT- 21372/2020-5-459

Kurz je určen pro pracovníky, kteří

  • řeší ve třídě nebo u svých dětských klientů náročné chování,
  • mají ve třídě dítě, u kterého je podezření, že má doma vážné problémy,
  • mají v péči dítě, které prošlo traumatem a chtěli by mu pomoci, aby ve škole lépe prospívalo.

Přihlášky

  • Mgr. Monika Durďáková,
  • E-mail: monika.durdakova@cosiv.cz,
  • Tel.: 777 949 294

PDF pro tisk: Akreditovany-kurz-deti-s-narocnym-chovanim-kveten-Olomouc

Kazuistický webinář s dětskou psychiatričkou MUDr. Luciou Vaškovou

Kazuistický webinář s dětskou psychiatričkou MUDr. Luciou Vaškovou
  • LEKTORKA: MUDr. Lucia Vašková
  • FORMA: webinář – platforma ZOOM
  • CENA: 950 Kč (studenti 300 Kč)
  • TERMÍN: 4.5. 2022 od 13:00 – 16:00

Přihlášení a platba

Obsah webináře

V první části webináře se dozvíte:

  • jaké jsou první signály duševního onemocnění,
  • co je sebepoškozování (faktory vzniku, průběh, terapie),
  • jaká jsou základní pravidla komunikace s žáky ohroženými v oblasti duševního zdraví,
  • jaké jsou nejdůležitější komunikační a intervenční metody.

Druhá část webináře je věnovaná kazuistice a diskuze konkrétních případů, se kterými se setkali účastníci ve své praxi.

Své dotazy či kazuistiky účastníci předem zašlou emailem na monika.durdakova@cosiv.cz.
Lektorka následně z pozice pedopsychiatra odpoví zaslané otázky a navrhne praktický postup v dané situaci.

Více informací vám poskytne Mgr. Monika Durďáková, monika.durdakova@cosiv.cz

Medailonek lektorky

Lucia Vašková je absolventkou oboru všeobecného lékařství na 1. lékařské fakultě Univerzity
Karlovy v Praze. V letech 2007 až 2014 pracovala jako psychiatr v Psychiatrické nemocnici
Bohnice na dětském oddělení. Atestaci pro obor dětské psychiatrie získala v roce 2012. V průběhu studií absolvovala stáž na prestižní Mayo Clinic, Rochester, USA a na Univerzitě v Soluni, Řecko.

V letech 2010-2012 pracovala na mezinárodních projektech v rámci organizace Evropské federace mladých psychiatrů (EFPT). V období 2011-2012 byla členkou výboru EFPT za sekci dětské a dorostové psychiatrie. Do konce roku 2016 pracovala jako vedoucí lékař v pedopsychiatrické ambulanci Institutu neuropsychiatrické péče.

Absolvovala 4 letý sebezkušenostní výcvik praktické životní filozofie Principy života. Momentálně se věnuje soukromé praxi, kde se zaměřuje na psychoterapeutickou práci často s celou rodinou. Její semináře osobnostního rozvoje jsou orientovány na práci s emocemi, pochopení vlastních omezujících vzorců a představ, hledání cesty ke zvýšení psychické odolnosti a zlepšení fungování v mezilidských vztazích.

Dr. Vašková je spoluautorkou knihy „Je mi padesát – no a?“, kterou napsala spolu se svojí matkou. Kniha je zaměřena na mezigenerační a partnerské vztahové problémy.

Kazuistický webinář k duševnímu zdraví dětí květen 2022

Akreditovaný kurz: Podpora dětí s náročným chováním ve škole Praha

Akreditovaný kurz: Podpora dětí s náročným chováním ve škole Praha
  • LEKTORKY: Mgr. Marta Štrinclová a Mgr. Lydie Šlajchová
  • TERMÍN A ČAS KONÁNÍ: 13. 5. 2022 (10:00 – 17:00) a 14. 5. 2022 (09:00 – 16:00)
  • MÍSTO KONÁNÍ: Skautský institut, z. s., Staroměstské náměstí 4/1, 110 00 Praha, učebna 219
  • CENA: 3.500 Kč

ČOSIV pořádá akreditovaný kurz pro zaměstnance ústavních zařízení a pro zaměstnance mateřských, základních a středních škol.

Obsah kurzu

Kurz přináší účastníkům základní poznatky o příčinách náročného chování dětí a představuje praktické možnosti podpory vedoucí k tomu, jak takovému chování předcházet. Seznamuje účastníky se vztahem mezi stresem, projevy chování a prostředky, které podporují zklidnění dětí i dospělých. Pomůže porozumět dynamice chování dětí – proč někdy dělají, co mají a jindy ne. Seznamuje s dopady vývojového traumatu na chování a učení dětí.

Lektorky ukazují prověřené postupy managementu chování a seberegulace dětí na konkrétních příkladech.

  • Kurz je akreditovaný u Ministerstva práce a sociálních věcí pod číslem A2019/0049-SP/PC
  • Kurz je akreditovaný u Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pod číslem MSMT- 21372/2020-5-459

Kurz je určen pro pracovníky, kteří

  • řeší ve třídě nebo u svých dětských klientů náročné chování,
  • mají ve třídě dítě, u kterého je podezření, že má doma vážné problémy,
  • mají v péči dítě, které prošlo traumatem a chtěli by mu pomoci, aby ve škole lépe prospívalo.

Přihlášky

  • Mgr. Monika Durďáková,
  • E-mail: monika.durdakova@cosiv.cz,
  • Tel.: 777 949 294

PDF pro tisk: Podpora dětí s náročným chováním, Marta Štrinclová a Lydie Šlajchová

Webinář: Jak předcházet agresi ve školním prostředí, jak na ni reagovat a jak ji vyhodnocovat

Webinář: Jak předcházet agresi ve školním prostředí, jak na ni reagovat a jak ji vyhodnocovat
  • LEKTORKA: Mgr. Kristýna Farkašová
  • FORMA: webinář – platforma ZOOM
  • CENA: 550 Kč (studenti 300 Kč)
  • KDY: 25. 4. 2022 od 14:00 – 17:00

Registrace a platba

Obsah webináře

Dozvíte se:

  • jak předcházet agresi ve školním prostředí,
  • jak správně reagovat na agresi, řev a slovní útoky,
  • jaký vliv má náš vnitřní stav na to, jak se druhý člověk zachová,
  • co znamená, že se ve chvíli agrese nacházíme v „tělově emočním poli“,
  • proč někdy reagujeme tak, že se ani nepoznáváme,
  • na co se zaměřit, chceme-li předejít agresi druhého člověka,
  • co dělat, když se dítě vzteky válí na zemi, mlátí druhé děti nebo ubližuje samo sobě,
  • jak zareagovat, když dítě použije invektivu, vulgarismus,
  • jak jednat s agresivním rodičem.

Medailonek lektorky

Kristýna Farkašová se již třetím rokem intenzivně vzdělává v oblasti podpory duševního zdraví dětí a pedagogů. Součástí je výcvik, který pro lektory organizuje ČOSIV ve spolupráci s norským partnerem Østbytunet.

Pracuje jako lektorka, terapeutka a krizová interventka. Po studiu sociální práce absolvovala pětiletý sebezkušenostní výcvik v systemické psychoterapii. Vyhledávají ji lidé se zájmem o osobnostní rozvoj nebo ti, kteří procházejí životní krizí.

Kristýna Farkašová má profesní certifikát pro Poradenství pro pozůstalé z Enneagram Professional Training Program in the Narrative Tradition, kurz telefonické krizové intervence, kurz práce traumatizovaným klientem. Podílela se na zavádění standardů kvality v sociálních službách a několik let pracovala v mobilním hospici Cesta domů. Píše texty na blogu Laskavá všednost a podílí se na tvorbě podcastu Hovorna.

Leták Agrese duben 2022

Webinář Podpora wellbeingu žáků i učitelů

Webinář Podpora wellbeingu žáků i učitelů
  • LEKTORKA: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
  • FORMA: webinář – platforma ZOOM
  • KDY: 20. 4. 2022, 14:30 – 16:30
  • CENA: 550 Kč

Přihlášení a platba

Obsah webináře

Dozvíte se:

  • co je wellbeing a jak jej dobře podpořit u vás ve škole,
  • co je wellbeing učitele a jak v této těžké době učitele podpořit,
  • co pro sebe může udělat učitel sám,
  • jak efektivně podpořit třídní kolektiv a zažít hezké společné chvíle,
  • jak připravit kolektiv pro přijetí nového žáka.

V případě jakýchkoliv dotazů nebo zájmu o jiný termín, kontaktujte Mgr. Moniku Durďákovou.

  • monika.durdakova@cosiv.cz
  • tel: 777 949 294
PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.

Medailonek lektorky

Lenka Felcmanová je místopředsedkyní České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV) a působí na Katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy.

Zabývá se problematikou vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování, speciálně pedagogickou diagnostikou a inkluzivní pedagogikou. V minulosti působila na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy v Sekci rovných příležitostí ve vzdělávání.

Působí jako lektorka v kurzech dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a kvalifikačních kurzech pro asistenty pedagoga, podílela se na tvorbě Katalogu podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. V ČOSIV se věnuje zavádění výzkumně ověřených přístupů v oblasti managementu chování žáků ve školách a podpory vzdělávání dětí s vývojovým traumatem. Je vedoucí pracovní skupiny věnující se systémovému uchopení podpory wellbeingu ve vzdělávání v rámci projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+.

Akreditovaný kurz: Podpora dětí s náročným chováním ve škole – prezenčně v Berouně

Akreditovaný kurz: Podpora dětí s náročným chováním ve škole – prezenčně v Berouně

Díky příznivé epidemiologické situaci můžeme opět pořádat 16 hodinové akreditované kurzy v prezenční formě. Kurz Podpora dětí s náročným chováním ve školeproběhne v Berouně. Neváhejte a přihlaste se

Účast doporučujeme zejména pokud:

  • řešíte ve třídě nebo u svých dětských klientů náročné chování,
  • máte ve třídě dítě, u kterého máte podezření, že má doma vážné problémy,
  • máte v péči dítě, které prošlo traumatem a chtěli byste mu pomoci, aby se mu lépe dařilo ve škole.

Podpora dětí s náročným chováním ve škole

Kurz je určený pro zaměstnance ústavních zařízení a pro zaměstnance MŠ, ZŠ a SŠ.

Je akreditovaný u dvou státních institucí:

  • MPSV: pod číslem A2019/0049-SP/PC
  • MŠMT: pod číslem MSMT- 21372/2020-5-459

Kdy: 27. 4. a 28. 4. 2022, vždy od 09:00 do 16:30

Kde: Pro zdraví 21 z.u. , Centrum duševního zdraví pro děti; Politických věznů 185/10, Beroun

Lektoři: Mgr. Zdenka Benešová, Hana Křejdlová, Iveta Křepelová

Cena: 3 500,- Kč

Přihlášky: Monika Durďáková, monika.durdakova@cosiv.cz, tel: 777 949 294

Obsah kurzu:

  • Přináší účastníkům základní poznatky o příčinách náročného chování dětí a představuje praktické možnosti podpory vedoucí k tomu, jak takovému chování předcházet.
  • Seznámí účastníky se vztahem mezi stresem a projevy chování a vybranými prostředky podporujícími zklidnění dětí i dospělých.
  • Pomůže porozumět dynamice chování dětí – proč někdy dělají, co mají a jindy ne.
  • Seznámí s dopady vývojového traumatu na chování a učení dětí.
  • Na konkrétních příkladech ukáže prověřené postupy managementu chování dětí a podpory jejich seberegulace.

Infografika: Jak zvládnout panickou ataku

Infografika: Jak zvládnout panickou ataku

ČOSIV přináší další infografiku, která pomáhá v identifikaci projevů panické ataky a zároveň přináší ověřené způsoby, jak ji zastavit.

Postarali jsme se o to, aby infografika byla dostupná jak v českém, tak v ukrajinském jazyce.

PDF soubory

 

Infografika: Jak může učitel pomoci žákům

Infografika: Jak může učitel pomoci žákům

ČOSIV připravil novou infografiku, která učitelům poskytuje soubor tipů, jak mohou podpořit své žáky a pomoci jim v nelehké situaci.

Infografika: Metoda zklidnění 5-4-3-2-1

Infografika: Metoda zklidnění 5-4-3-2-1

ČOSIV přináší další infografiku, která díky pěti jednoduchým krokům pomůže každému, koho postihla akutní panická ataka.

Infografiku přinášíme v češtině i ukrajinštině.

PDF ke stažení:

 

Stanovisko ČOSIV k návrhu zákona, který mění zákon o pedagogických pracovnících a školský zákon

Stanovisko ČOSIV k návrhu zákona, který mění zákon o pedagogických pracovnících a školský zákon

ČOSIV připravil stanovisko k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).

Celé znění stanoviska můžete zhlédnout zde.

Webinář: STRACH Z VÁLKY – Jak ho snižovat i přijmout a nacházet klid

Webinář: STRACH Z VÁLKY – Jak ho snižovat i přijmout a nacházet klid

V souvislosti s probíhající válkou na Ukrajině začal ČOSIV připravovat materiály a další aktivity, které mohou pomoci dětem, rodičům a učitelům zvládnout krizovou situaci.

Dalším počinem je nabídka webináře: STRACH Z VÁLKY – Jak ho snižovat i přijmout a nacházet klid. Webinář proběhne ZDARMA v pondělí 28. 3. 2022 v čase 15:0017:00.

Co se na webináři dozvíte?

  • Bojí se děti toho, co my?
  • Jaké mohou být vnější projevy strachu v chování dětí?
  • Kolik pozornosti tématu dát?
  • Jak mluvit o těžkých, nepříznivých tématech a jak poté pracovat se sebou?
  • Co nás vrací ke klidu?

KDE: Webinář můžete zhlédnout na tomto odkazu.

LEKTORKA:

Mgr. Kristýna Farkašová

  • Třetím rokem absolvuje odborný výcvik v oblasti podpory duševního zdraví dětí a pedagogů, který poskytuje ČOSIV ve spolupráci s Norským centrem Østbytunet;
  • je lektorka, terapeutka, krizová interventka;
  • pracuje s lidmi v krajních životních situacích i s těmi, co se touží dále rozvíjet;
  • absolvovala 5letý sebezkušenostní výcvik v systematickém přístupu k psychoterapii;
  • je certifikována např. v poradenství pro pozůstalé, v telefonické krizové intervenci či v práci s traumatizovanými klienty;
  • má bohatou praxi z oblasti sociální péče a služeb – přímá péče, zavádění standardů kvality, práce pro hospicové občanské sdružení Cesty domů;
  • přispívá na blog Laskavá všednost a s kolegou tvoří podcast Hovorna.

Záznam z webináře: STRACH Z VÁLKY – Jak ho snižovat i přijmout a nacházet klid

Záznam z webináře: STRACH Z VÁLKY – Jak ho snižovat i přijmout a nacházet klid

V souvislosti s probíhající válkou na Ukrajině začal ČOSIV připravovat materiály a další aktivity, které mohou pomoci dětem, rodičům a učitelům zvládnout krizovou situaci.

Dalším počinem je nabídka webináře, který ČOSIV připravil ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem ČR.

Webinář s názvem: STRACH Z VÁLKY – Jak ho snižovat i přijmout a nacházet klid proběhl ZDARMA ve čtvrtek 10. 3. 2022 v čase 14:0016:00.

Co se ze záznamu webináře dozvíte?

  • Bojí se děti toho, co my?
  • Jaké mohou být vnější projevy strachu v chování dětí?
  • Kolik pozornosti tématu dát?
  • Jak mluvit o těžkých, nepříznivých tématech a jak poté pracovat se sebou?
  • Co nás vrací ke klidu?

KDE: Webinář můžete zhlédnout na tomto odkazu.

LEKTORKA:

Mgr. Kristýna Farkašová

  • Třetím rokem absolvuje odborný výcvik v oblasti podpory duševního zdraví dětí a pedagogů, který poskytuje ČOSIV ve spolupráci s Norským centrem Østbytunet;
  • je lektorka, terapeutka, krizová interventka;
  • pracuje s lidmi v krajních životních situacích i s těmi, co se touží dále rozvíjet;
  • absolvovala 5letý sebezkušenostní výcvik v systematickém přístupu k psychoterapii;
  • je certifikována např. v poradenství pro pozůstalé, v telefonické krizové intervenci či v práci s traumatizovanými klienty;
  • má bohatou praxi z oblasti sociální péče a služeb – přímá péče, zavádění standardů kvality, práce pro hospicové občanské sdružení Cesty domů;
  • přispívá na blog Laskavá všednost a s kolegou tvoří podcast Hovorna.

Kurz: Podpora dětí a žáků s náročným chováním ve škole (březen/duben – odpoledne)

Kurz: Podpora dětí a žáků s náročným chováním ve škole (březen/duben – odpoledne)
ČOSIV pořádá akreditovaný kurz s názvem Podpora dětí a žáků s náročným chováním ve škole.
Tento 16tihodinový kurz, pro nějž jsme získali akreditaci MŠMT a MPSV, je vhodný nejen pro zaměstnance MŠ, ZŠ a SŠ, ale i pro pracovníky v sociálních službách, neboť má přesah do sociální sféry.

• Řešíte ve své třídě náročné chování?
• Přemýšlíte, co jej vyvolává a jak by mu bylo možné předcházet?
• Máte ve třídě dítě, u kterého máte podezření, že má doma vážné problémy, a chtěli byste mu pomoci?

Pokud si kladete tyto nebo související otázky, kurz pro Vás bude nepochybným přínosem.

KDY?

  • čtvrtek 24. 3.; čtvrtek 31. 3.; čtvrtek 7. 4.; čtvrtek 14. 4.
  • vždy od 14:00 do 17:30

KDE?
Kurz bude probíhat online na platformě ZOOM.

Lektoři:

  • Jakub Řezníček
  • Šárka Richtárová
  • Iveta Křepelová

Cena: 3 500 Kč

Přihlášky:

  • kontaktní osoba: Monika Durďáková
  • e-mail: monika.durdakova@cosiv.cz
  • mobil: 777 949 294

Co si z kurzu odnesete?

  • základní poznatky o příčinách náročného chování dětí
  • praktické možnosti podpory vedoucí k tomu, jak takovému chování předcházet
  • znalosti toho, jak působí stres na chování
  • vybrané prostředky podporující zklidnění dětí i dospělých
  • porozumění dynamice chování dětí – proč někdy dělají, co mají a jindy ne
  • seznámení se s dopady vývojového traumatu na chování a učení dětí
  • na konkrétních příkladech si ukážeme prověřené postupy managementu chování dětí a podpory jejich seberegulace

Infografika: Jak pečovat o duševní zdraví v době válečné krize

Infografika: Jak pečovat o duševní zdraví v době válečné krize

V souvislosti s probíhající válkou na Ukrajině připravuje ČOSIV materiály a další aktivity, které mohou pomoci dětem, rodičům a učitelům zvládnout krizovou situaci.

Nyní přinášíme infografiky s tipy v českém a ukrajinském jazyce, které mohou pomoci vyzrát nad stresem a chmurnými myšlenkami.

Infografiky v PDF:

 

 

Stanovisko ČOSIV k návrhu novelizace vyhlášky o základním vzdělávání

Stanovisko ČOSIV k návrhu novelizace vyhlášky o základním vzdělávání

ČOSIV připravil stanovisko k návrhu novelizace vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.

Jeho kompletní znění můžete zhlédnout zde.