Průvodce k podpoře inkluze a rovného přístupu ve vzdělávání - publikace UNESCO ČÍST DÁL
Objevování dítěte - publikace ČÍST DÁL
Nová studie OECD Starting Strong V k přechodům dětí z předškolního do základního vzdělávání ČÍST DÁL
OECD: Příručka k podpoře inovativního učebního prostředí ČÍST DÁL
Community Care and Inclusion for People with an Intellectual Disability - publikace ČÍST DÁL
Autismus v edukační praxi - publikace ČÍST DÁL
"Nejprve musím zjistit, v jakém rozpoložení děti jsou", říká v rozhovoru pro ČOSIV asistent pedagoga Karel Šíma ČÍST DÁL

Nejnovější články z blogu

Průvodce k podpoře inkluze a rovného přístupu ve vzdělávání – publikace UNESCO

Organizace UNESCO vydala koncem června Průvodce k podpoře inkluze a rovného přístupu ve vzdělávání (A Guide for Ensuring Inclusion and Equity in Education). Jak název napovídá, příručka se zaměřuje na pomoc zemím v hledání cesty k začlenění všech žáků do vyučovacího procesu. UNESCO se touto cestou snaží reagovat na velmi vysoké číslo dětí (263 milionů) mezi 6 až 17 lety, které nemohou navštěvovat základní školu.

(Pokračování textu…)

Objevování dítěte – publikace

Maria Montessori začala svou pedagogickou dráhu prací s dětmi, které trpěly mentálním postižením. Docílila toho, že tyto děti složily zkoušku ze čtení a psaní určenou pro děti bez postižení. To ji podnítilo k tomu, aby svou metodu uplatnila i ve vzdělávání zdravých dětí. Právě tímto obdobím se zabývá kniha Objevování dítěte, kterou Maria Montessori napsala na samém začátku své pedagogické výzkumné činnosti. (Pokračování textu…)

Nová studie OECD Starting Strong V k přechodům dětí z předškolního do základního vzdělávání

OECD vydalo novou publikaci Starting Strog V zabývající se aktuálním tématem přechodu dětí z předškolního do základního vzdělávání. Řada mezinárodních výzkumných studií potvrzuje, že pozitivní dopady kvalitního předškolního vzdělávání a včasné péče se mohou výrazně snížit během prvních let docházky do základní školy, pokud není vhodně podpořen přechod dětí mezi těmito stupni vzdělávání. Míra úspěšnosti zvládnutí přechodu mezi mateřskou a základní školou do značné míry ovlivňuje budoucí vztah k zvládání změn spojených s přechody na vyšší stupně vzdělávání i celkový vztah k učení. (Pokračování textu…)

OECD: Příručka k podpoře inovativního učebního prostředí

Doporučujeme Vám zajímavou a přínosnou příručku INOVATIVNÍ UČEBNÍ PROSTŘEDÍ nově vydanou OECD. Příručka je určena učitelům, vychovatelům, ředitelům a dalším lidem působícím ve vzdělávání, kteří mají zájem na zlepšení učebního prostředí. Příručka vychází z rozsáhlých zpráv a materiálů sbíraných po deset let OECD a v rámci projektu INOVATIVNÍ UČEBNÍ PROSTŘEDÍ (Innovative Learning Environments – ILE). (Pokračování textu…)

Community Care and Inclusion for People with an Intellectual Disability – publikace

Doporučujeme vám k přečtení zajímavou publikaci Komunitní péče a inkluze pro lidi s mentálním postižením (Community Care and Inclusion for People with an Intellectual Disability). Kniha Robina Jacksona a Marii Lyonsonové nabízí patnáct esejí od odborníků zabývajících se komunitní péčí a inkluzí z širokého pohledu od historie po současnost. Recenzi knihy od Šárky Klímové z časopisu Pedagogika naleznete ZDE.