Pedagogická diagnostika v MŠ - publikace ČÍST DÁL
100 her pro rozvoj sebedůvěry a sociálních kompetencí - publikace ČÍST DÁL
Poruchy chování v základním školství v datech ČÍST DÁL
Představení meta-analýzy hodnotící dopad umístění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol hlavního vzdělávacího proudu na výsledky jejich spolužáků ČÍST DÁL
Mé dítě má ADHD - publikace ČÍST DÁL
ČOSIV členem mezinárodní asociace APBS ČÍST DÁL
Klára Laurenčíková a Stanislav Štech - hosté ČRo Plus k tématu revize financování inkluzivního vzdělávání ČÍST DÁL

Nejnovější články z blogu

Pedagogická diagnostika v MŠ – publikace

Kniha se zaměřuje na problematiku pedagogické diagnostiky jako východiska individualizovaného předškolního vzdělávání. Teorie je doplněna praktickými příklady z praxe v mateřské škole. Cenná je kapitola věnovaná přechodu dítěte z mateřské do základní školy, respektive školní zralosti. Přínosem je prakticky pojaté téma vedení portfolií dětí obohacené o zkušenosti s vedením portfolia dítěte v zahraničí. (Pokračování textu…)

100 her pro rozvoj sebedůvěry a sociálních kompetencí – publikace

Důvěru v sebe sama a ve své schopnosti si dítě buduje tím, že mu opakovaně dáváme pocítit, že je šikovné, zvládá věci kolem sebe… I rozvoj sociálních kompetencí stojí a padá s tím, jak k dítěti přistupují „jeho“ dospělí. Je dobré, pokud má dítě možnost v bezpečném prostředí „trénovat“ důležité dovednosti, z nichž sebedůvěra a sociální kompetence rostou. (Pokračování textu…)

Poruchy chování v základním školství v datech

Připravili jsme pro vás analýzu vývoje počtu žáků s poruchami chování v základním školství a souvisejících proměnných (vývoje počtu klientů kurátorů pro děti a mládež, počtu trestných činů spáchaných mladistvými apod.). Přestože se může zdát, že počet žáků s problémy v chování narůstá, ve skutečnosti je dlouhodobě setrvalý. (Pokračování textu…)

Workcoffee ČOSIV – 29. 1. 2018

První workcoffee v novém roce bylo opět velmi vydařené a nabité informacemi. Děkujeme zástupkyním MPSV – Simoně Zatloukalové a Kristýně Kotalové za užitečné informace k projektu na pomoc ohroženým dětem a jejich rodinám a k činnosti OSPOD. Díky Jakubovi Pivarčovi a jeho výzkumu jsme se dozvěděli, jak žáci základních škol vnímají mentální postižení, (Pokračování textu…)

Představení meta-analýzy hodnotící dopad umístění žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do škol hlavního vzdělávacího proudu na výsledky jejich spolužáků

Cílem meta-analýzy bylo analyzovat dříve realizované studie zaměřené na zhodnocení vlivu přítomnosti žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v běžných třídách základních škol na školní výkon a osobnostně-sociální dovednosti jejich spolužáků bez SVP. Analyzovány byly empirické studie zaměřené na hodnocení dopadů inkluzivního vzdělávání (např. longitudinální studie hodnotící vývoj konkrétních škol, které začaly systematicky rozvíjet inkluzivní vzdělávání nebo studie porovnávající proinkluzivní školy se školami, které tuto praxi nepodporovaly). Všechny hodnocené studie byly zaměřeny na žáky plnící povinnou školní docházku, konkrétně se jednalo o žáky ve věkovém rozpětí 5 až 16 let. (Pokračování textu…)