Společně k inkluzivnímu vzdělávání – třetí setkání ČÍST DÁL
Studijní cesta do Berlína - květen 2018, den druhý ČÍST DÁL
Studijní cesta do Berlína - květen 2018, den první ČÍST DÁL
MŠMT - Hlavní závěry analýzy implementace společného vzdělávání v základních školách ČÍST DÁL
Společně k inkluzivnímu vzdělávání - druhé setkání ČÍST DÁL
Centra podpory školám v oblasti společného vzdělávání ČÍST DÁL
Žáci se sluchovým postižením jsou nadaní úplně stejně jako ostatní děti ČÍST DÁL

Nejnovější články z blogu

Společně k inkluzivnímu vzdělávání – třetí setkání

V rámci projektu „Společně k inkluzivnímu vzdělávání“ se již po třetí sešli ředitelé, zástupci ředitelů a pedagogičtí pracovníci zapojených škol. Setkání proběhlo 4. 6. 2018 v Informačním centru OSN. Témata, která si účastníci zvolili, byla pro tentokrát Mediální obraz školy a Práce s dětmi s PAS. (Pokračování textu…)

Studijní cesta do Berlína – květen 2018, den druhý

V pátek 18. 5. Jsme navštívili sekundární školu Heinz Brandt Schule, která vzdělává žáky 7. až 10 ročníku. Jedná se o integrovanou školu, kde jsou ve třídách společně vzděláváni žáci nematuritního i maturitního zaměření. Ve škole je kladen velký důraz na podporu individuálního rozvoje žáků. V rámci hlavních předmětů, kterými je němčina, matematika a angličtina mají žáci výuku koncipovanou podle týdenních plánů s diferencovanou náročností úloh. (Pokračování textu…)

Studijní cesta do Berlína – květen 2018, den první

Plánovací studijní cesta do Berlína se vyvedla na jedničku. Nabízíme vám souhrn zážitků z prvního dne:

Ve čtvrtek dopoledne jsme navštívili Erika Mann Grundschule, základní školu pro žáky 1. až 6. ročníku. Tato škola nabízí program od 6. hodiny ranní do 6. hodiny večerní. Ranní program je nabízen dětem rodičů, kteří musejí časně odcházet do zaměstnání, stejně tak program mezi 16. a 18. hodinou je nabízen dětem, jejichž rodiče v této době ještě pracují. (Pokračování textu…)

Zvukové pexeso

K podpoře sluchového rozlišování zvuků, jehož dostatečné rozvinutí je nezbytnou podmínkou úspěšného osvojení čtení a psaní si děti v mateřské škole nebo v prvním ročníku základní školy mohou společně vyrobit zvukové pexeso. Pexeso lze využívat i se staršími žáky v rámci reedukací.

Pomůcky pro uvolnění psychomotorického neklidu

Žáci se syndromem ADHD (poruchou pozornosti s hyperaktivitou) často projevují téměř neustálou drobnou fyzickou aktivitu, známá také jako psychomotorický neklid. Ten se může projevovat např. vrtěním či poposedáváním na židli, hraním si s rukama či se školními pomůckami, bezúčelným čmáráním, okusováním psacího náčiní, v závažnějších případech i nekoordinovanými pohyby celého těla.  Děti s ADHD nejsou schopné psychomotorický neklid ovládnout svou vůlí. Okřikování a trestání za tyto projevy pouze zvyšují psychické napětí, které psychomotorický neklid obvykle ještě zhoršuje.

Jednou z možností podpory žáků s psychomotorickým neklidem je nabídnutí vhodných pomůcek, které dítěti umožní naplnění potřeby této fyzické aktivity způsobem, který neruší ostatní spolužáky.