Cesta k sociálně spravedlivé společnosti vede skrze férové a kvalitní vzdělávání ČÍST DÁL
Workcoffee ČOSIV - 21. 1. 2019 ČÍST DÁL
Inspiromat - podpora inkluze v praxi ČÍST DÁL
Podpůrná opatření podle ustanovení § 16 školského zákona pro žáky cizince a žáky s odlišným mateřským jazykem ČÍST DÁL
Společně k inkluzivnímu vzdělávání - závěrečné setkání ČÍST DÁL
"Inkluze žádné škody nenapáchala, to je velká zkratka" Klára Laurenčíková pro DVTV ČÍST DÁL
Speciální škola neznamená automaticky škola dobře vybavená pro podporu žáků s různými druhy postižení ČÍST DÁL

Nejnovější články z blogu

Cesta k sociálně spravedlivé společnosti vede skrze férové a kvalitní vzdělávání

U příležitosti světového dne sociální spravedlnosti sdílíme video, ve kterém ředitelé a učitelé českých škol odpovídají na otázku o čem je podle nich inkluze a proč je důležitá.

Co mají společného inkluze a sociální spravedlnost? Důraz na spolupráci, empatii možnost pro všechny zapojit se, možnost pro každého dosáhnout svého maxima a stejné příležitosti pro všechny! ČOSIV již osmým rokem usiluje o spravedlivý vzdělávací systém, ve kterém budou moci všechny děti naplno rozvinout svůj potenciál a zažívat z učení radost. Cesta k sociálně spravedlivé společnosti vede skrze férové a kvalitní vzdělávání. (Pokračování textu…)

Workcoffee ČOSIV – 21. 1. 2019

První workcoffee v novém roce jsme spojili s návštěvou zahraničního experta Steva Goodmana z Michiganu, který se specializuje na podporu pozitivního chování žáků a představil výzkumně ověřený koncept prevence a intervence zaměřené na problémové chování žáků Positive Behavior Intervention and Support (PBIS). Jedná se o komplexní systém zaměřený na management třídy, nastavení školního prostředí, cílenou intervenci u žáků se závažnými problémy v chování i podporu zapojování rodičů žáků. (Pokračování textu…)

Inspiromat – podpora inkluze v praxi

Spouštíme nový web ČOSIV INSPIROMAT INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.

Na webu sdílíme inspirativní metodické materiály, které jsme vytvořili nebo získali díky spolupráci s tuzemskými i zahraničními školami a dalšími aktéry z oblasti vzdělávání. Inspiromat je členěn do čtyř hlavních kategorií: (Pokračování textu…)

Podpůrná opatření podle ustanovení § 16 školského zákona pro žáky cizince a žáky s odlišným mateřským jazykem

Žáci s odlišným mateřským jazykem (OMJ) mají právo na poskytování podpůrných opatření podle paragrafu 16 školského zákona. Neznalost či nedostatečná znalost vyučovacího jazyka je speciální vzdělávací potřebou, dětem a žákům s OMJ náleží podpora směřující ke zmírnění resp. eliminaci dopadů jazykové bariéry do vzdělání. To potvrzuje i stanovisko Veřejné ochránkyně práv zpracované na základě podnětu ČOSIV a Mety o.p.s. (Pokračování textu…)