Nová studie OECD Starting Strong V k přechodům dětí z předškolního do základního vzdělávání ČÍST DÁL
OECD: Příručka k podpoře inovativního učebního prostředí ČÍST DÁL
Community Care and Inclusion for People with an Intellectual Disability - publikace ČÍST DÁL
Autismus v edukační praxi - publikace ČÍST DÁL
"Nejprve musím zjistit, v jakém rozpoložení děti jsou", říká v rozhovoru pro ČOSIV asistent pedagoga Karel Šíma ČÍST DÁL
V běžné nebo speciální škole? Vzdělávání žáků s LMP v aktuálních datech ČÍST DÁL
Dynamická diagnostika – cesta k odhalení učebního potenciálu dětí i dospělých ČÍST DÁL

Nejnovější články z blogu

Nová studie OECD Starting Strong V k přechodům dětí z předškolního do základního vzdělávání

OECD vydalo novou publikaci Starting Strog V zabývající se aktuálním tématem přechodu dětí z předškolního do základního vzdělávání. Řada mezinárodních výzkumných studií potvrzuje, že pozitivní dopady kvalitního předškolního vzdělávání a včasné péče se mohou výrazně snížit během prvních let docházky do základní školy, pokud není vhodně podpořen přechod dětí mezi těmito stupni vzdělávání. Míra úspěšnosti zvládnutí přechodu mezi mateřskou a základní školou do značné míry ovlivňuje budoucí vztah k zvládání změn spojených s přechody na vyšší stupně vzdělávání i celkový vztah k učení. (Pokračování textu…)

OECD: Příručka k podpoře inovativního učebního prostředí

Doporučujeme Vám zajímavou a přínosnou příručku INOVATIVNÍ UČEBNÍ PROSTŘEDÍ nově vydanou OECD. Příručka je určena učitelům, vychovatelům, ředitelům a dalším lidem působícím ve vzdělávání, kteří mají zájem na zlepšení učebního prostředí. Příručka vychází z rozsáhlých zpráv a materiálů sbíraných po deset let OECD a v rámci projektu INOVATIVNÍ UČEBNÍ PROSTŘEDÍ (Innovative Learning Environments – ILE). (Pokračování textu…)

Community Care and Inclusion for People with an Intellectual Disability – publikace

Doporučujeme vám k přečtení zajímavou publikaci Komunitní péče a inkluze pro lidi s mentálním postižením (Community Care and Inclusion for People with an Intellectual Disability). Kniha Robina Jacksona a Marii Lyonsonové nabízí patnáct esejí od odborníků zabývajících se komunitní péčí a inkluzí z širokého pohledu od historie po současnost. Recenzi knihy od Šárky Klímové z časopisu Pedagogika naleznete ZDE.

“Nejprve musím zjistit, v jakém rozpoložení děti jsou”, říká v rozhovoru pro ČOSIV asistent pedagoga Karel Šíma

Karel Šíma (29 let) působí jako asistent pedagoga na ZŠ Vratislavova. Vystudoval herectví a již při studiu začal vést dramatické kroužky. Práce s dětmi ho zaujala natolik, že se začal zajímat o inkluzi a integraci dětí a postupem času se stal asistentem pedagoga. V současné době je přihlášen na pedagogickou fakultu, kde se chce ve své profesi ještě více zdokonalit.

(Pokračování textu…)