Učitelský měsíčník: Sledujme, zda děti při distančním vzdělávání nestrádají

domů / acf_cz / Učitelský měsíčník: Sledujme, zda děti při distančním vzdělávání nestrádají
Učitelský měsíčník: Sledujme, zda děti při distančním vzdělávání nestrádají

Buďme pozorní k signálům ohrožení – ač se nám již online vzdělávání (snad) krátí. V ČOSIV si uvědomujeme náročnost současné situace na psychiku žáků, rodičů a učitelů. Proto zpřístupňujeme článek, který Vám pomůže odhalit, proč se někteří žáci nyní chovají nevhodně nebo ztrácejí motivaci a usnadní nabídnutí pomoci. Když si budeme všímat náročných situací a aktivně se pokusíme o jejich řešení, pomůžeme nejen dítěti a rodině, ale také své výuce a vztahu s dětmi ve třídě. Když jsou děti v psychické nepohodě nebo je něco trápí, tak se mnohem hůře učí novým věcem, špatně se soustředí a mohou na sebe strhávat pozornost svým chováním. Je to ale volání o pomoc a když jej vyslyšíme co nejdříve, ušetříme si mnoho sil s pozdějším obnovením vztahu a boji o moc.

Představte si sebe sama, jak se vyrovnáváte s tak velkými změnami a zátěží – máte motivaci k práci? Chodíte rádi na online cally? Cítíte se stejně dobře jako před pandemií? A když si uvědomíme, jak málo zkušeností děti mají s řešením a vyrovnáváním se s náročnými situacemi; jak dlouho pocitově trvá pár měsíců dětem oproti dospělým; a jakou mají děti možnost nastavit si vlastní pravidla – pak je nám jasné, že pandemie bude mít právě na ně obrovský dopad, i když to možná zatím není u každého znát“ k tématu dodává naše předsedkyně ČOSIV Klára Laurenčíková.

Celý článek si můžete přečíst zde.