První workcoffee v novém roce jsme spojili s návštěvou zahraničního experta Steva Goodmana z Michiganu, který se specializuje na podporu pozitivního chování žáků a představil výzkumně ověřený koncept prevence a intervence zaměřené na problémové chování žáků Positive Behavior Intervention and Support (PBIS). Jedná se o komplexní systém zaměřený na management třídy, nastavení školního prostředí, cílenou intervenci u žáků se závažnými problémy v chování i podporu zapojování rodičů žáků. Koncept PBIS je diferencován do tří úrovní intervence, přičemž velmi intenzivně je řešena úroveň preventivní. Efektivita PBIS byla ověřena mnoha výzkumnými studiemi.
Steve Goodman, Ph.D. je ředitelem Michigan’s Integrated Behavior and Learning Support Initiative. Doktorát získal v oblasti dětské psychologie se zaměřením na aplikovanou behaviorální analýzu (ABA). Je specialistou na podporu pozitivního chování žáků. Celkem 12 let zastával pozici učitele ve škole pro žáky s poruchami chování. Působí jako konzultant pro pedagogické pracovníky v oblasti problémového chování žáků a jako vysokoškolský pedagog v přípravě budoucích učitelů.
Stručný video-rozhovor s dr. Goodmanem je k dispozici ZDE.