Lidovky.cz – 9.6. – Rozhovor s profesorkou Heather George, expertkou na PBIS framework – Pozitivní podpora chování? Integrovali jsme tak syrské uprchlíky v Turecku, říká americká profesorka
Heather George v rozhovoru říká, že zavedení Pozitivní podpory chování v USA funguje i na školách, „kterým se říká „alternativní“ a které jsou v podstatě poslední zastávkou předtím, než se dítě dostane do vězení pro mladistvé. Tyto školy dost těsně spolupracují s policií a často se stává, že když si škola se studentem neví rady, zavolá policii, která ho zatkne. Jednou ze statistik, kterou sledují, je tedy počet policejních zásahů ve škole. A právě v těchto školách se často odehrávají ty největší změny. Ze stovek zatčení na téměř žádná – ta změna je prostě neuvěřitelná. Nejde to ale samo od sebe, škola musí nabídnout naprosté většině žáků lekce ze zvládání hněvu nebo sociálních dovedností …“
31.5.2022, iDnes – Zlobivé děti potřebují zažít úspěch. Za své chování nemohou, říká Goodman, americký expert na PBIS
Profesní život zasvětil vzdělávání. Zabývá se prací s dětmi, hlavně zlobivými. Vysvětluje, že jejich chování často pramení z frustrace. Americký expert Steve Goodman zavítal do Prahy přednášet pro Českou odbornou společnost pro inkluzivní vzdělávání. Mluvil o své práci s metodou PBIS, s níž se snaží pomáhat kolektivům žáků a dělat školu přívětivější.
9.5. 2022, iDnes – Kulturní antropolog Michal Prokeš se vyjádřil ke kritické situaci na ZŠ: “Bílinská škola s ochrankou je extrém, úspěšné jsou jiné metody, říká antropolog.”
Konkrétní metodou, která podle něj může bílinské základní škole pomoci, je PBIS neboli Pozitivní podpora chování, kterou naši experti v čele s Annou Kubíčkovou s úspěchem zavádí na čtyřech českých základních školách, například v Chánově. Situace v Bílině je podle Michala Prokeše již kritická a vedení školy k řešení využívá primárně restriktivních opatření. Škola zavedla kontrolu a žáky nechala hlídat zaměstnanci bezpečnostní agentury. Pomůže jim však spíše systematická práce na změně kultury a klimatu školy.
Reportér Prokop Vodrážka z Deníku N se s námi vypravil na základní školu do Chanova. Hezky popsal, jak funguje Pozitivní podpora chování PBIS v praxi. Základní škola Chanov v Mostě je už druhým rokem součástí pilotního projektu zavádění systému PBIS v Česku.
28.5.2022, Prahain.cz – Konference rozšířila osvětu o vzdělávacím systému PBIS
13.5.2022, Advokátní deník: Rozpoznat ohrožené dítě může lidem pomoct návod na nové kartě KID
22.4. 2022, časopis Maminka: článek Jany Potužníkové „Ukrajinské děti v českých školách“.
6.3. 2022, týdeník RESPEKT: článek Františka Trojana „Čekání na záchranu; Jak rodiče a systém v Česku řeší nedostupnou péči o duševní zdraví dětí“.
24. 2. 2022, UK Fórum: „rozhovor Jitky Jiřičkové s Lenkou Felcmanovou „Inkluze je jako puzzle, říkají autorky oceněné metodiky“.Článek popisuje novou metodiku. Předsedkyně ČOSIV Lenka Felcmanová společně s kolegyní Barborou Loudovou z Pedagogické fakulty UK a dalšími odborníky vytvořili metodiku a aplikaci pro podporu individualizace v předškolním vzdělávání, která je volně dostupná učitelům i rodičům.
30.1. 2022, web Výboru dobré vůle Nadace Olgy Havlové – článek „ČOSIV: O zavádění nové metody pozitivní zpětné vazby v českých školách“.
O České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání
Pomáháme ohroženým dětem, školíme pedagogy, státní úředníky a další experty. Usilujeme o rovný přístup ke vzdělání a individuální podporu všem dětem, které to potřebují.
Zástupci expertního týmu ČOSIV (Mgr. Klára Laurenčíková, PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D., Mgr. Anna Kubíčková, Mgr. Lenka Hečková) se v médiích často vyjádřují k aktuální tématům, kerá se týkají školství a duševního zdraví žáků i učitelů.