Žáci se musí ve škole cítit bezpečně a mít dobré vztahy s vrstevníky i učiteli, aby se vůbec mohli učit, rozvíjet svůj vzdělávací potenciál a dosahovat vzdělávacích úspěchu. Řada žáků je v době výjimečného stavu vystavena různě náročným podmínkám a zážitkům. Všichni zažili změnu v režimu, izolaci bez kamarádů, školy a obvyklých aktivit. U řady dětí nebyly zřejmě pravidelně zajištěny ani jejich základní životní potřeby (zejména dostatečná strava, spánek a pocit bezpečí). Takové děti nutně potřebují, aby pro ně byla po jejich návratu škola bezpečným, předvídatelným a přátelským prostředím. A to zejména pokud jsou nadále ohroženy nenaplňováním svých základních potřeb v rodinném prostředí.
V přiloženém DOKUMENTU přinášíme šest strategií zvyšujících pocit bezpečí, předvídatelnosti a očekávaného chování. Ty umožňují při návratu do škol poskytnout nejen plošnou podporu všem žákům, ale i cílenou podporu dětem s vyšší potřebou podpory.