Letáček ke stažení v pdf Zde
Hledáme kolegy se vzděláním v oblasti speciální pedagogiky, psychologie nebo sociální práce a zkušeností s lektorováním či vystupováním na veřejnosti, kteří během podzimu 2022 absolvují kurz Pozitivní podpory chování PBIS (Positive Behaviour Interventions System).
Kurz má akreditaci MŠMT. Úspěšným absolvováním kurzu se stanete naším lektorem a získáte CERTIFIKACI, která vám umožní školit první úroveň systému Pozitivní podpory chování PBIS na základních školách v Česku.
Délka trvání kurzu
Kurz tvoří 49 vyučovacích hodin a 26 hodin samostudia. Materiály a intervizi zajistíme my.
Hlavní témata kurzu
- Nevhodné chování žáků a dopady na průběh a výsledky vzdělávání
- Principy celoškolního systému PBIS a jejich vliv na chování žáků
- Základní prvky PBIS a jejich implementace v základních školách
- Akční plánování v pedagogickém sboru a evaluace dopadů systému
- Tři úrovně podpory PBIS a jejich vzájemné propojení
- Udržitelnost systému PBIS ve škole a mezioborová spolupráce
Co absolvováním kurzu získáte
- Stanete se naším certifikovaným lektorem a budete pod kontinuálním odborným vedením expertů na PBIS.
- Stanete se průkopníky účinného a mezinárodně uznávaného systému v Česku.
- Stanete se žádaným odborníkem a oporou pedagogických sborů.
- Objevíte nové metody a cesty, jak pomoci dětem s náročným chováním i pedagogům.
- Budete mít práci, která dává smysl.
Termín výběrového řízení
Výběrové řízení na první podzimní kurz proběhne 22. a 23. června 2022. Kurz bude probíhat na podzim 2022 (náhradní termín je možný dle dohody).
Žádost o registraci s přiloženým CV nebo odkazem na váš profil na Linkedin, posílejte emailem na: kurzPBIS@cosiv.cz
Kdy bude kurz probíhat
Prezenční část kurzu bude probíhat v říjnu a listopadu v Praze, v termínech:
- Pátek 7.10. 2022
- Sobota 8.10. 2022
- Neděle 9.10. 2022
- Pátek 21.10. 2022
- Sobota 22.10.2022
- Neděle 23.10. 2022
- Pátek 11.11. 2022
- Sobotu 12.11 2022
Cena
25.000 Kč
- Platbu je po individuální dohodě možné rozdělit
- Akreditace kurzu číslo: MSMT- 536/2022-4-24
Lektorky
- PhDr Lenka Felcmanová, Ph.D. – certifikovaný kouč PBIS a garant kurzu
- Mgr. Anna Kubíčková – certifikovaný kouč PBIS
Další lektoři a přední zahraniční experti budou přispívat v rámci jednotlivých lekcí.
PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Je místopředsedkyní České odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV) a působí na Katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Zabývá se problematikou vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování, speciálně pedagogické diagnostiky a inkluzivní pedagogiky.
V minulosti působila na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy v Sekci rovných příležitostí ve vzdělávání. Působí jako lektorka v kurzech dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a kvalifikačních kurzech pro asistenty pedagoga, podílela se na tvorbě Katalogu podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
V ČOSIV se věnuje zavádění výzkumně ověřených přístupů v oblasti managementu chování žáků ve školách a podpory vzdělávání dětí s vývojovým traumatem. Je vedoucí pracovní skupiny věnující se systémovému uchopení podpory wellbeingu ve vzdělávání v rámci projektu Partnerství pro vzdělávání 2030+.
Mgr. Anna Kubíčková
Vystudovala magisterský obor Speciální pedagogika na Univerzitě Karlově, kde pokračuje v doktorském studiu. V průběhu magisterského studia působila mimo jiné v mateřské škole pro děti s ADHD. V rámci doktorského studia realizuje projekt s názvem Speciálně pedagogická intervence v komplexní péči o duševní zdraví dětí.
V roce 2019 se zúčastnila konference v Londýně (UK) na téma podpory žáků ze sociálně znevýhodněných oblastí a absolvovala dvouměsíční stáž v Illinois (USA), kde se účastnila školení a konferencí týkajících se implementačního rámce Pozitivní podpory chování PBIS a je nadále v profesním kontaktu s předními odborníky v této oblasti. V roce 2020 absolvovala krátkou stáž ve Vancouveru (Kanada), kde navázala spolupráci s odborníky implementujícími PBIS na místních školách.
V současné době působí v ČOSIV, z. s. jako členka expertního týmu a koordinátorka projektu Škola pomáhá ohroženým dětem. Dále je členkou pracovní skupiny wellbeingu ve vzdělávání projektu Partnerství 2030+ a aktivně působí na katedře speciální pedagogiky PedF UK.
Profil absolventa
Osvojil si dovednosti potřebné k budování systému Pozitivní podpory PBIS na školách. Má hluboké znalosti o PBIS a jeho zavádění v praxi. Prezentuje PBIS prostřednictvím krátkých webinářů, konferencí a odborných akcí. Ve spolupráci s námi školí pedagogy. Je připraven zajistit školám podporu při zavádění PBIS v prvním roce implementace. V případě potřeby konzultuje proces zavádění PBIS na pravidelných reflektivních setkáních. Má k dispozici rozšiřující materiály poskytované ČOSIV a možnost se s podporou ČOSIV dále vzdělávat.