Pro odborný časopis určený pracovníkům školských poradenských pracovišť jsme připravili podrobný článek o systému Pozitivní podpory chování žáků ve škole (PBIS), který jsme zde nedávno představili. ČOSIV v tuto chvíli PBIS pilotně zavádí ve třech českých školách.
V článku podrobně popisujeme první ze tří úrovní intervencí využívaných v systému PBIS:
1. úroveň (hlavní obsah článku) – preventivní úroveň se sadou doporučených postupů a kroků pro žáky celé školy
2. úroveň – intenzivnější podpora v menších skupinách a kratších časových intervalech, týká se 10 až 20 procent žáků školy
3. úroveň – individualizovaná intenzivní intervence pro žáky se závažnými problémy v chování, týká se zhruba 1 až 5 procent žáků školy
V článku se seznámíte i s dalšími opatřeními, která jsou v systému využívána. Například s tím, jak uspořádat prostředí ve třídě, jaké rutinní postupy ve školách zavádět a jak pro žáky definovat očekávané chování ve škole.
Celý článek si můžete přečíst zde: https://www.rizeniskoly.cz/…/pozitivni-podpora-chovani…