SvobodaUčení.cz přináší článek o pohledu matky na vzdělávání vlastních dětí, o unschoolingu, jiném pohledu na vzdělání a odlišném přístupu k učení:
„Moje zaměření spočívá více v cestě než v cíli. Samotný proces učení, jak číst, psát, dělat matematiku, vědu, historii, výtvarné umění, vše propojeně, je velmi hodnotný. Nesnažím se, aby to vyznělo, že jsem zde proti vzdělávání, ale samotná struktura a způsob dnešního hlavního proudu vzdělávání ve třídách se mi zdají velmi problematické.
Místo toho, aby dítě sedělo v učebně a učilo se dějepis kvůli dějepisu samotnému, co kdyby se učilo o historii v průběhu zkoumání jeho náhlého zájmu o pirátské lodě? Co kdyby se dítě učilo matematiku během jeho náhlého zájmu o to, proč se okvětní lístky většinou řídí určitou číselnou posloupností? Co kdyby dítě pilovalo své literární dovednosti psaní poté, co se rozhodne napsat dopis do místních novin o tématu, které je blízké a drahé jeho srdci?„
Celý článek si můžete přečíst ZDE.