OECD: Příručka k podpoře inovativního učebního prostředí

domů / blog / OECD: Příručka k podpoře inovativního učebního prostředí
OECD: Příručka k podpoře inovativního učebního prostředí

Doporučujeme Vám zajímavou a přínosnou příručku INOVATIVNÍ UČEBNÍ PROSTŘEDÍ nově vydanou OECD. Příručka je určena učitelům, vychovatelům, ředitelům a dalším lidem působícím ve vzdělávání, kteří mají zájem na zlepšení učebního prostředí. Příručka vychází z rozsáhlých zpráv a materiálů sbíraných po deset let OECD a v rámci projektu INOVATIVNÍ UČEBNÍ PROSTŘEDÍ (Innovative Learning Environments – ILE).

Brožura obsahuje čtyři kapitoly: Principy učení a vytváření učebního prostředí; Struktura inovativního učebního prostředí; Průvodce učením a hodnotící myšlení a Transformace a změna. Všechny kapitoly jsou psány velmi srozumitelně a vždy na konci přinášejí sadu praktických rad a pomůcek pro implementaci jednotlivých kroků.

Obzvláště doporučujeme kapitolu Principy učení a vytváření učebního prostředí, která přináší velmi zajímavé pohledy na způsob učení. Učitelé v ní najdou mnoho nových přístupů k předávání informací dětem, k vytváření motivujícího prostředí a způsobu kladení otázek.

Příručka je dostupná ZDE.